Wijziging afhangen voor tennis.

27 maart 2022


Dit bericht gaat over een wijziging per 2 april voor tennis naar afhangen via afhangbord in de avond.

Sinds het begin van de Corona-perikelen zijn we gewend om digitaal vanuit huis af te kunnen hangen. Toen noodgedwongen maar over het algemeen tot tevredenheid. Toch heeft het bestuur besloten dit systeem te wijzigen. Daarvoor zijn er meerdere redenen:   

  • Veel leden kiezen 20.00 als ideale starttijd. Doordat er voor één uur afgehangen kan worden, zagen we vóór die tijd veel banen leeg liggen. 19.00 starten is voor velen te vroeg. En na 21.00 is ook geen populaire tijd. Kortom de banen worden vaak maar voor één keer per avond afgehangen.
  • Spontaan besluiten om te gaan tennissen is er vaak niet meer bij omdat de populaire tijden vaak al dagen tevoren zijn bezet.
  • Vaak wordt er niet gespeeld door degene die gereserveerd hebben maar worden er willekeurige pasjes gebruikt.  

Daarom gaan we vanaf 2 april dit systeem aanpassen:

  • Overdag en in het weekeinde kan gewoon nog digitaal afgehangen worden. Dit kan tot 18.30 en voor 45 minuten enkel en dubbel.
  • Vanaf 19.15 kan alleen nog via het afhangbord afgehangen worden, ook voor 45 minuten.
  • Er is gekozen voor 45 minuten om een betere doorstroming te bereiken.
  • Voor padel verandert er niets. Daar speelt dit niet. Dus digitaal afhangen voor 60 minuten.

Nieuwscategorieën


Reacties

Eddy van Putten 30-04-2022 13:32

Het nieuwe (= oude) systeem is een maand (weer) in gebruik en op grond van hetgeen ik heb ervaren ben ik van mening dat het bestuur op goede gronden een juist besluit heeft genomen. We zijn er van af om met elkaar af te spreken wie op het vroegst mogelijke tijdstip gaat afhangen en als jij de "klos" was, hoef je er ook geen wekker meer voor te zetten. Op de speelavond zelf verdoe je geen of nauwelijks tijd met wachten tot de volgende baan vrij komt, zelfs niet op avonden die qua weersomstandigheden ideaal zijn om te tennissen. Vanzelfsprekend heeft het thuis reserveren van een baan voordelen, maar toen ik van de week op een ochtend de allerlaatste baan kon boeken, viel het me op dat maar liefst drie banen ongebruikt bleven! Tot slot: voor zover leden van mening zijn dat het bestuur gehouden zou zijn een peiling o.i.d. te organiseren, miskennen zij de verantwoordelijkheid van het bestuur. Het bestuur behoort naar eigen inzicht aan deze verantwoordelijkheid invulling te geven.

Petra Fictoor 13-04-2022 19:35

Ik vind het raar dat het bestuur hier helemaal niet op reageert. Ik heb gezien dat er veel wedstrijden van de ladder zijn geannuleerd. Zou dat een teken kunnen zijn dat dit besluit misschien niet juist is geweest. Ik dacht dat er ook naar de leden werd geluisterd maar blijkbaar niet. Weg verenigingsgevoel!

Tamara van Diepen 10-04-2022 15:41

Kan dit nog teruggedraaid worden?

Sascha Teunissen 10-04-2022 15:40

We gaan zo wel enorm terug in de tijd. Ben het helemaal eens met alle tegenstanders hier. Hopelijk kan het nog teruggedraaid worden.

Samantha Boland 10-04-2022 15:39

Het voelt aan alsof we terug gaan in het stenentijdperk. Ik ben het eens met bovenstaande reacties die hier tegen zijn.

Yvonne de Groot 08-04-2022 14:36

Laten we het gewoon proberen. Misschien valt het best mee. Voorheen hoefde je ook echt niet lang te wachten op een vrije baan. Het digitaal afhangen op populaire tijden was ook lastig. Moest echt wekker zetten anders geen baan meer beschikbaar. Als het niet werkt dan kunnen we het altijd toch nog terugdraaien?

Natascha Panneman 07-04-2022 21:39

Weet niet wie dit heeft verzonnen om weer terug te keren naar de oertijd van niet digitaal afhangen??? En wie geconstateerd heeft dat er vaak maar 1 tijd geboekt wordt en daarvoor en daarna niet, want het is juist helemaal volgeboekt vaak en best lastig om online nog een plekje te boeken. Dus constatering klopt niet. En het is idd mega vervelend voor werkende mensen dat je vroeg aanwezig moet zijn om kans te hebben af te hangen. En voor mij, die 40 min rijden vanaf Purmerend woont, betekent dit dat ik dus straks vaak voor niks kom, als er geen plek is, voor mij niet zo leuk hoor op die manier spontaan gana tennissen. Eerlijk gezegd heel erg raar om alle vooruitgang die er juist geboekt was weer terug te draaien. Op z'n zachtst gezegd, nogal jammer deze ouderwetse instelling

Romy Gietelink 07-04-2022 21:11

Helemaal eens met Magali & Claudia..

Magali Bouquet 07-04-2022 12:28

Ik ben het helemaal met Claudia eens! Voor Corona kon je met de ladder wel online afhangen en had je een uur speeltijd. Als het online afhangen niet voor iedereen terugkomt zou het goed zijn als dit iig voor de ladders weer wordt ingevoerd aangezien veel mensen nu lijken te willen stoppen met de ladder.. dat zou erg zonde zijn. Daarnaast ben ik ook voor een racketavond door de week, lijkt me iig een keertje het proberen waard om te kijken hoe het bevalt!

Claudia Thang-Yim 07-04-2022 11:43

Als het doel is meer verenigingsgevoel en sociale contacten op de vereniging wil, zou je kunnen overwegen om de racket avond te verplaatsen naar de drukste afhang avond van de week en dat is woensdag. En dit 2 keer per maand ipv 1 keer per maand of zelfs wekelijks. Dan weet je zeker dat mensen kunnen. En ontmoet je ook andere mensen van de vereniging.

Natascha van den Oetelaar-Derksen 07-04-2022 10:32

Ik werk hard en ben niet gepensioneerd, toch vind ik dit een goed besluit van het bestuur. Het afhangen op afstand is door Corona ingesteld. Voor Corona was het ook op de club afhangen en dubbelspel 45 minuten. Ik heb in al die jaren niet langer dan 10-15 minuten hoeven wachten op een baan. Tijdens het wachten spreek je ook nog eens mensen die ook aan het wachten zijn. Tijdens Corona minder mensen op het park en minder (sociale) contacten. Mijn idee van een Verenigingsgevoel is toch meer van voor Corona dan van tijdens Corona. Ik ben het eens met Ton. Laten we eerst eens kijken hoe het gaat voordat we commentaar geven op de besluiten van het bestuur, waarin ook hardwerkende mensen zitten die nog niet met pensioen zijn EN dit ook nog eens vrijwillig in hun vrije tijd doen.

Claudia Thang-Yim 07-04-2022 00:14

Echt balen. Dit is niet te plannen voor de ladder competitie en werkende mensen. Denk dat je hierdoor straks alleen gepensioneerden overhoud op de club. Ik kwam er pas vandaag achter. Ik had deze nieuwsbericht gemist. Echt jammer en voor maar 45 min tennis. Wil je de ladder competitie in stand houden, zou ik zeggen voor degene die aan de ladder competitie meedoen wel op afstand te kunnen reserveren.

Ton van der Horst 06-04-2022 17:18

Ongetwijfeld zijn er voor en nadelen te benoemen aan de door het bestuur gekozen oplossing. Een aantal van 25 leden "tegen" rechtvaaardigt nog niet een ledenraadpleging. Het bestuur is gekozen door de leden en vanuit die verantwoordelijkheid nemen zij beslissingen. Je kan nu eenmaal niet alle te nemen besluiten voorleggen aan de leden. Laten we het gewoon eens een half jaartje aankijken......

Maikel van Diepen 06-04-2022 11:03

Nu al 25 personen die het niet eens zijn met het besluit. Hier moet het bestuur wel iets mee doen! of luisteren ze tegenwoordig niet meer naar de leden?

Janny Heldoorn 03-04-2022 19:59

Totaal verrast door dit besluit en ik ben er niet blij mee. De speeltijd van 45 minuten heb ik geen probleem mee maar digitaal reserveren zou met enige aanpassingen toch mogelijk moeten zijn!? De baromzet komt toch grotendeels na het tennissen!

Petra Fictoor 03-04-2022 14:51

Ik ga mij afmelden voor de ladder omdat ik alleen in de avond kan spelen. Lekker verenigingsgevoel heb je dan. Dit besluit is genomen door mensen die zelf al met pensioen zijn of zo. Anders was dit nooit veranderd lijkt mij. Ik ga mijn tijd niet verdoen met wachten wanneer ik kan tennissen in de avond. Zeer slecht besluit.

Nick Johansson 03-04-2022 10:26

Uit de reactie van Paul lijkt het er (een beetje) op alsof deze maatregel genomen is om de kantine opbrengsten weer wat te verhogen. Immers, wanneer leden moeten wachten om te gaan spelen bestaat de kans dat ze in de kantine gaan zitten en eerst een drankje doen. Gebaseerd op de onderbouwing van het bestuur en mijn eigen ervaring lijkt het mij eerder dat het afhangsysteem beter ingesteld moet worden en dat leden opgevoed moet worden om het systeem te gebruiken. Vaak genoeg kom ik het park op en staan leden te spelen om de door mij gereserveerde baan zonder dat die leden zelf (eerder) hebben gereserveerd. Wanneer er genoeg andere banen vrij zijn, voel je je bezwaard om die leden van de door jou gereserveerde baan te sturen en ga je zelf maar op een andere baan spelen (die je vervolgens zelf niet meer kunt reserveren want het is dan niet mogelijk om je reservering te wijzigen wanneer de speeltijd is ingegaan). Zo raakt het hele 'systeem' vervolgens in de war. Het was beter geweest wanneer het bestuur het door hen gesignaleerd probleem eerst hadden voorgelegd aan de leden met eventueel enkele oplossingsmogelijkheden.

Paul van den Oetelaar 31-03-2022 22:47

meer partijen in de avond, is beter voor de hele club. Misschien komt zelfs het verenigingsgevoel weer terug!

Paul van den Oetelaar 31-03-2022 22:45

Goed besluit om weer meer reuring en mensen op het park te krijgen. Meer baan bezetting en meer mensen in de kantine. Het is maar zelden dat je lange tijd moet wachten om te kunnen spelen, dus opmerkingen van 45 minuten moeten wachten is een heel hoge uitzondering

Paul van den Oetelaar 31-03-2022 22:43

Volledig oneens met alle bovenstaande reacties!

Michael Vessies 31-03-2022 16:39

Ik vind dit ook een enorme achteruitgang en begrijp ook niet goed welk probleem hiermee opgelost zou worden. Ik zou het ook een goed idee vinden om hierover de leden te raadplegen.

Erik Breeuwsma 31-03-2022 16:13

Wat een slechte beslissing om in deze tijd (we leven in 2022) de digitale afhangmethode weer af te schaffen. De leden zijn hier de dupe van. Afhangen om vervolgens te wachten tot je mag spelen!! Zo te lezen ben ik niet de enige die dit een verkeerde keuze vindt.

Fred Meijer 30-03-2022 23:00

Ik ben ook geen voorstander van deze wijziging. Zijn er veel leden die niet kunnen spelen vanwege de huidige afhang methode. Misschien zouden we over een aantal opties kunnen stemmen?

Nick Johansson 30-03-2022 22:25

Dit lijkt mij een oplossing voor een probleem die totaal niet door leden wordt ervaren....

Leonie van de Kamp 30-03-2022 21:23

Ik begrijp deze keuze ook niet. Volgens mij sluit dit totaal niet aan op de wensen van de leden. Jammer!

Matthea van den Bosch 29-03-2022 22:57

Jammer dat de leden niet betrokken worden in de besluitvorming. Helaas gelijk de keuze maken om terug te gaan naar vroeger, ipv andere optie bekijken en de leden hierin mee te nemen.

Bart Bloemendaal 29-03-2022 19:51

Niet handig kost veel meer tijd en minder speeltijd ook om een ladder wedstrijd te plannen wordt een stuk lastiger

Patricia Leplae 29-03-2022 07:29

Helemaal eens met de overige reacties. Deze beslissing lijkt op aannames gebaseerd (begintijd 20.00u zou favoriet zijn? Waar zijn de cijfers? En over welke periode zijn die gebaseerd?). Bovendien past digitaal afhangen bij deze tijd, ‘vroeger was niet altijd alles beter’!

Bianca Grauwen 28-03-2022 23:10

jammer dat deze keuze gemaakt wordt. ik ben niet van plan 45 min te moeten wachten op een baan. zal dus minder gaan tennissen!

Ruud Bruijn 28-03-2022 22:05

terug naar de prehistorie. wat een onzin dit. de app werkt prima. waarom veranderen

Petra Fictoor 28-03-2022 21:15

Ik ben het ook eens met allen hierboven. We hebben dan geen zekerheid dat je kunt spelen en je kunt minder lang tennissen.

Marliza van Waas 28-03-2022 19:50

Waarom maar 45 minuten. Voor de jongeren is dit te kort, wij spelen eerst nog in en dan pas beginnen dan is de 45 minuten zo om. Dan nog een andere opmerking. Speeltoestel wanneer word deze gemaakt mijn kinderen kunnen niet veilig spelen als ik aan het tennissen ben.. Lijkt me inderdaad dat leden ook mee mogen beslissen voordat er keuzes worden gemaakt..

Magali Bouquet 28-03-2022 19:47

Ik ben het eens met iedereen hierboven. Ik heb nooit iemand horen klagen over het systeem, iedereen is juist altijd heel positief erover! Waarom geen enquête houden om te kijken of dit is wat de leden willen ipv het zomaar door te voeren?

Dave Doppenberg 28-03-2022 19:31

Aparte keuze, ook dat dit gewoon word doorgevoerd zonder eerst bij de leden te peilen hoe en wat. We gaan terug in de tijd op deze manier van afhangen. Erg jammer.

Linda Klaver 28-03-2022 19:14

Ik begrijp deze keuze ook niet. Als ik naar deze avond kijk zijn, op 1 baan na, alle banen minstens 2 uur bezet. Mensen die echt maar op 1 moment kunnen hebben de mogelijkheid zich in te schrijven zodra het kan. Nu moeten we weer in de wachtrij vanwege het 'spontaan' kunnen tennissen. Niet fijn

Olaf Heinicke 28-03-2022 19:03

Eens met de heren hierboven. Ik heb nog niemand horen klagen over het huidige systeem. Hoe heeft het bestuur dit geïnventariseerd? Waarom niet de leden raadplegen zoals Kees voorstelt? Ook voor de laddercompetities werkt dit systeem prima.

Martin Bouquet 28-03-2022 18:32

Ik ben het volledig eens met Kees. Bij padel zij er blokken gemaakt waarin je kunt afhangen, op hele en halve uren, waarom kan dat dan niet bij de tennisbanen?

Kees van Wijk 28-03-2022 18:18

Helaas wordt er geen rekening gehouden met de moderne hard werkende mens. Het gaat dus gebeuren dat ik meer tijd kwijt ben aan spontaan tennissen. Soms 45 min voor aanvang aanwezig xijn om af te hangen of het risico om voor niks naar het tennispark te komen fietsen en onverrichter zake weet naar huis te moeten omdat ik 1,5 uur moet wachten op een baan. Dit is me dan te laat en kan ik weer naar huis. Deze besluitvorming is niet meer van deze tijd. Zelf heb ik met thuis afhangen de regie. Er moet een manier bestaan om misbruik van pakjes te voorkomen. De andere argumenten vind ik bestuurs gedachten. Laten we de leden vragen wat ze willen!!!!